קו החוף קנקון מקסיקו

20 יום טיול במקסיקו וקובה – חופשה אחרונה לפני שמשנים סטטוס

חיפשנו מקום לנופש ארוך יחסית (יחסית לאנשים עובדים) לפני שמשנים סטטוס (להורים) ובחרנו בחוף המזרחי של מקסיקו. ארזנו מזוודות קיבלנו אישור לחופש ארוך מהבוס ועלינו לטיסה, סך כל הדרך (שאנחנו עשינו) הייתה כ 30 שעות עם עצירות בלונדון – אנגליה ובמיאמי פלורידה (אם אתם טסים למיאמי כשעה לפני הנחיתה תסתכלו מהחלון, רואים את איי הבאמאס למטה – אל תפספסו), כמובן שאפשר לעשות את זה בטיסות יותר קצרות – חפשו טיסות.

הגענו לקנקון בשעות הלילה, ישר מהשדה לבית המלון שכבר סגרנו מראש דרך אתר חיפוש מלונות.
העיר קנקון (Cancun) נמצאת בחוף המזרחי של מקסיקו בתחום של חצי האי יוקטן, העיר יושבת על רצועת חוף ארוכה בצורת חצי סער של הים הקריבי, עליו נמצאים כל המלונות הגדולים.

קמים בבוקר ומרגישים בגן עדן – חופשה בעיר קנקון

לאחר שנחנו בלילה כמו שצריך והג'ט לג ירד, יצאנו החוצה וגילינו בריכות שיושבות מעל חופים לבנים עם ים תכלת ואווירה טרופית מדהימה, את רוב הימים הראשונים העברנו במלון שהיינו בו, (The Westin Lagunamar Ocean Resort) במעבר מהבטן לגב ובמעבר מהבריכה לים, בערב הסתובבנו קצת במרכזי הקניות של העיר, התחבורה הציבורית מאוד פשוטה ניתן להגיע לעיר ולמרכזי הקניות בקלות מאוד, בנוסף למרכזי הקניות קיימים גם שווקים מאוד נחמדים שניתן להסתובב בהם כמו שוק  Mercado Veintiocho, שם תוכלו למצוא מזכרות במחירים זולים יחסית לחנויות התיירים ודוכני אוכל מקסיקנים אותנטים. אם אתם אוהבי מסיבות ומועדונים, לא תרצו לפספס את מועדון הקוקו בונגו (Coco Bongo), במועדון ישנם מופעים צבעוניים עם עשרות הופעות של דמויות מפורסמות (חיקויים כמובן) הכרטיס כולל שתייה חופשית לאורך כל הערב.

מסלול טיול מומלץ בקנקון -מקסיקו
Booking.com

אחרי מספר ימים בקנקון, עברנו לאי הפופולרי איסלה מוחארס (Isla Mujeres), האי נמצא כ 13 ק"מ מזרחית מחופי קנקון וההגעה אליו היא במעבורת שיוצאת כל חצי שעה מקנקון, מרציף המעבורות באי לקחנו מונית למלון (Na Balam Beach Hotel) שנמצא בחוף הצפוני (Playa Norte), החוף הוא חוף טרופי מדהים בו מרוכזים רוב התיירים באי, גם פה רוב הפעילות היא רביצה בחופי הים הצלולים או שנירקול במים הצלולים (כמובן שלצוללנים לא חסר פעילות באי), מומלץ לטייל לאורך החוף בין החופים של האי, נראה שלכל חוף יש חול לבן יותר מהחוף לידו.

פעילות נחמדה נוספת באי היא השכרת רכב גולף ונסיעה לאורך האי, ישנם מספר אתרים מרכזיים שמומלץ להגיע אליהם:

מומלץ מאוד להכניס לחוות הצבים Tortugranja, החווה היא חוות גידול והגנה על צבים אפשר לראות שם מגוון זנים של צבים ועוד מגוון דגים.

נקודה נוספת  שמומלץ להגיע אליה היא Punta sur ("הנקודה הדרומית") שהיא נקודת תצפית מדהימה בקצה הדרומי של האי, מומלץ לשבת לאכול במסעדה שממוקמת על גבעה מעל הים הקריבי.

בהחלטה ספונטנית עושים קפיצה קטנה להוואנה – טיול בקובה אל תפספסו

במהלך סיבוב בעיירה ראינו פרסום באחד מדוכני הטיולים על טיול 3 ימים בקובה, בהחלטה ספונטנית החלטנו לקנות כרטיסים ולנסוע להוואנה.

חזרנו במעבורת חזרה לקנקון ומצאנו בית מלון יחסית פשוט (לא קל עם כל המלונות המפוארים בעיר) שגם קרוב לשדה התעופה רק לצורך שנת הלילה. בבוקר נסענו לשדה ועלינו לטיסה לקובה (שימו לב שצריך ויזה כדי להכנס לקובה, יש דוכן בשדה התעופה לפני הצ'ק אין, מומלץ פשוט לסגור חבילה בדוכן הטיולים הקרוב).

הטיסה להוואנה נמשכת כשעה, שדה התעופה של הוואנה הוא חוויה בפני עצמה, אחד משדות התעופה הקודרים שיצא לי להיות בהם (בכל זאת המדינה לא ממש התפתחה משנות ה50), מבחינת כסף ממש לא לבוא לקובה עם דולרים אמריקאים, אלא עם יורו, יש שערי המרה מטורפים על הדולר, המטבע שסוחרים איתו בקובה התיירים הוא CUC (Peso convertible), הוא שווה ערך לדולר, מומלץ להחליף מראש בשדה התעופה לפני שיוצאים החוצה.

משדה התעופה לקחה אותו הסעה למלון שהזמנו בחבילה, המלון עצמו בקובה ברמת 4 כוכבים מקביל למלון ברמת כוכב 1 באירופה, אז אל תצפו ליותר מידי.

הוואנה היא בהחלט כל מה שרואים בסרטים, עיר חוף מדהימה (בכל זאת העיר הכי גדולה בקריבים), מגוון מכוניות אמריקאיות משנות ה50, ואווירה מחשמלת של רוגע, שלווה ופשטות שרואים על האנשים ברחובות, בכל פינה רואים אנשים עם סיגר בפה (אין להם מה לאכול אבל סיגר יש להם).

טיול של 4 ימים בהוואנה - קובה

ביום הראשון לקחנו את האוטובוס תיירים, דרך טובה מאוד להכיר את האתרים המרכזיים של העיר, ניתן לעלות ולרדת בכל מקום, טיילו בעיר העתיקה ובאזור החוף, בערב כדי לשבת באחת ממסעדות בעיר ברובם יש מוסיקה קובנית שמתנגנת כל הערב.

ביום השני לקחנו טיול יום למערב קובה, לאזור ויניאלס (Viñales) ומחוז Pinar Del Rio, בדרך נוסעים באוטוסטרדה של קובה, מצחיק לראות טרמפיסטים קובנים עומדים עם שטרות של כסף לשלם על הנסיעה.

בדרך לוינילס עוצרים בחוות טבק שם מראים איך מייצרים את הסיגרים מהגידול ויבוש והגלגול, מי שרוצה לקנות סיגרים יכול לקנות שם במחירים סבירים יחסית. בנוסף יש מערת נטיפים גדולה (Cueva Del Indio) שאפשר להפליג בתוכה בסירה.

נקודה נוספת שבה מבקרים הוא ציור קיר ענק  moral de la prehaistoria על צלע הר האזור של ההר יפה לא פחות מהציור עצמו.

ביום השלישי לקחנו טיול יום לצד המזרחי של קובה, העיירה הצבעונית טרינידד שנמצאת בחלקו המרכזי של האי, יושבת באיזור של עמקים וחופים קריביים מדהימים, העיירה סייאנפואגוס (Cienfuegos) שנמצא כ 80 קילומטר צפונית לטרינידד שהיא אחת הערים הצעירות והעשירות בקובה, בדרך חזרה להוואנה עברנו באזור וראדרו (varadero) שהוא אזור המלונות והנופש, (נכנסנו כדי להוריד תיירים נוספים שהיו איתנו בטיול), בהחלט רצועת חוף יפייפיה, חול לבן עצי דקל ויאכטות מפוארות.

חוזרים בחזרה לכיוון נמל התעופה,חזרה לקנקון שימו לב כשאנחנו היינו שם היה מס יציאה של 25 CUC לאדם שמשלמים בנמל, לא בטוח שזה עדיין קיים אבל כדי להתכונן מראש, אם נשאר לכם כסף קובני כדי להחליף אותו חזרה כי אם לא פשוט "תתקעו" איתו (אין אף מדינה שמקבלת אותו), כמו כן אם קניתם סיגרים יש מכסות מוגבלות לכניסה לארצות הברית, לדעתי מותר להכניס עד 50 סיגרים (אבל כדי לבדוק).

טיול מקנקון לפלאיה דל כרמן וטולום

חזרנו חזרה לקנקון, משדה התעופה לקחנו אוטובוס לעיירת החוף פלאיה דל כרמן (Playa Del Carmen) נסיעה של כשעה באוטובוס, בדומה לקנקון גם בפלאיה רוב הפעילות היא רביצה בחוף הים, העיירה מאוד תיירותית החופים מדהימים ביופיים, חול לבן עם ים בצבע טורקיז צלול בצורה מטורפת, לאוהבי הספורט הימי ניתן להשכיר בחופים אופנועי ים או גלשני רוח.

במדרחוב המרכזי שמקביל לחוף ,תמצאו את רוב המסעדות, בתי הקפה והחנויות, אם לא הגעתם למועדון הקוקו בונגו בקנקון תמצאו אותו גם בפלאיה (אנחנו היינו בפלאיה), אל תוותרו על החוויה.

בין ימי הרביצה בים, תכננו יום אחד ללכת לבקר באי קוזומל, צאו מרציף המעבורות של פלאיה אל האי קוזומל, הפלגה של כשעה. קוזומל הוא אחד האיים היפים ביותר במקסיקו, כשתגיעו תוכלו לראות את כל ספינות התיירים (הקרוזים) הענקיות שעוצרות באי, מומלץ מאוד לקחת סיור שנורקלים,הריפים של האי מדהימים ולא תשכחו את החוויה מתחת למים.

אחרי שחויתם את העולם מתחת למים, קחו רכב ועשו סיבוב באי (שימו לב מתי המעבורת האחרונה ותכננו את הסיבוב לפי זמני המעבורת). בצד המזרחי של האי תמצאו חופים סלעיים מאוד יפים, סעו גם לנקודה הדרומית (Punta Sur) שם תוכלו לטייל בפארק המדהים באי.

יום נוסף שכדי לקחת בחשבון הוא טיול יום לאזור צ'יצ'ן איצה (Chichen Itza), העיר היא אתר ארכיאולוגי שנבנה בתקופת המאיה, הוא נמצא בתוך ג'ונגל ענק, במרכזו עומדת פירמידת אל קסטיליו (El Castillo), אם יש לכם כח תוכלו לטפס למעלה, כל המבנים באזור מאוד מרשימים, ניתן ללמוד הרבה על תקופת תרבות המאיה מהסתובבות באזור.

אם לא לקחתם אותה בחשבון עדיין, אל תפספסו את טולום (Tulum) נסיעה של כשעה מפלאיה, תזכו להכיר גן עדן בכל מובן המילה, חול לבן כמו סיד, ים צלול בצבע טורקיז ברמות שאי אפשר לתאר ודקלים פרוסים לאורך החופים. בנוסף קיים בטולום אתר עתיקות מתקופת תרבות המאיה, האתר משקיף על החוף הקאריבי של טולום וישנם מדרגות שיורדות אל החוף, תוכלו לסייר באתר שם תראו שרידים של מבנים עתיקים, בתי מקדש ועוד שרידים של התרבות המפוארת שחיה בו.

מסלול טיול באזור קנקון - טולום
Booking.com

מפלאיה חזרנו חזרה לקנקון ללילה אחד, בבוקר התחלנו את ה"מסע" חזרה הביתה מחכים לפעם הבאה שנוכל לחזור.

המלצות נוספות:

• מלון מומלץ בפלאיה דל כרמן – La Tortuga Hotel & Spa
  • כשחוזרים מקובה מומלץ להחליף את הכסף חזרה, אף מדינה לא מקבלת את הכסף הקובני אז תתקעו עם כמה שפחות.
  • שימו לב שאם אתם עוברים דרך ארצות הברית צריך להיות לכם ויזה, גם אם זה רק לקונקשיין
  • מומלץ מאוד לפני שמתחילים להזמין מלונות באינטרנט, לעבור דרך אתרי החזר כספי כמו קאשבק או קאשדו, על כל הזמנה מקבלים כסף חזרה, מומלץ מאוד.