קוסטה ברווה - ספרד

מסלול טיול מומלץ 15 ימים בקוסטה ברווה ולנסיה וטנריף

קוסטה ברווה הוא אחד היעדים היותר יפים של ספרד הוא שנמצא לאורך החוף המזרחי הצפוני או בשפת המקומיים ה"חופים הפראיים", אזור קוסטה ברווה מתחיל מצפון לברצלונה וממשיך עד להרי הפירנאים וגבול צרפת, הוא כולל בתוכו חופים זהובים ועיירות חוף עם מבצרים מרשימים.

זאת ההמלצה שלנו למסלול רגוע מהצפון עד לעיר ולנסיה שכולל את עיירות החוף העיקריות שביקרנו בהם.

מתחילים את הטיול בצפון ספרד ויורדים דרומה לאורך החוף המזרחי

חודש ספטמבר חם במיוחד, נחתנו בברצלונה באזור הצהריים, לקחנו רכב משדה התעופה והתחלנו לנסוע לכיוון צפונה נסיעה של כ 4 שעות עד העיר הצפונית קאדקאס (Cadaques),הנסיעה אל העיר עוברת דרך מסלול הררי מפותל, תכננו את הנסיעה בשעות האור, לא מומלץ לנסוע את הדרך הזאת בלילה.

העיר קאראקס קוסטה ברווה -טיפים ומסלול טיול

בעיר קאדקאס לא ניתן להיכנס עם מכוניות יש חניה גדולה מחוץ לעיר (צריך לשלם חניה), הגענו למלון שסגרנו מראש (L'Hostalet de Cadaques) וישנו את הלילה, בבוקר גילינו עיר קטנה שקל מאוד להסתובב בה ברגל, עם בתים לבנים, העיר יושבת במפרץ מדהים מלא בסירות קטנות, בנוסף בעיר נמצא ביתו של הצייר סלבדור דאלי שמושך תיירים רבים.

לאחר ארוחת צהריים קלה המשכנו לנסוע דרומה לעירה רוסס (Roses), שהיא העיירה הגדולה ביותר בצפון קוסטה בראווה. גם כאן מוקד העניין העיקרי הוא כמובן החופים שנמשכים לאורך קילומטרים ותחומים בצוקים, לא נשארנו הרבה זמן בעיירה עצרנו לראות את החוף והמשכנו בנסיעה דרומה.

מרוסס המשכנו בנסיעה לעיירה תמריו (Tamariu) עיירה שלווה עם חוף ים מלא במפרצים נהדרים, הרחוב עצמו לא עמוס תיירים ומלא במסעדות ים תיכוניות וברים מגוונים, לאוהבי ספורט ימי ניתן להשכיר קיאקים או לצלול בחופים הצלולים של העיירה.

נסיעה של כשעה (קצת יותר כי נוסעים לאט להסתכל על הנוף המדהים) אנחנו מגיעים לעיירת החוף טוסה דה מאר (Tossa de Mar), מומלץ לתכנן לינה בעיירה, יש בה מגוון בתי מלון. בעיירה ישנו מבצר עתיק, (Castillo de Tossa) מומלץ מאוד לעלות למבצר לראות את הנוף של העיירה מהמבצר, כמו כן קיים בעיירה מגדלור פעיל שניתן לראות, מומלץ מאוד להסתובב בעיירה ברגל, המרחקים לא גדולים היא מלא ברחובות עתיקים מרוצפים באבן ומגוון מסעדות ובתי קפה.

מי שלא חסיד גדול של הליכות אפשר גם לעשות סיורים על רכבות תיירים, שימו לב לסימוני החניונים בהם אתם מחנים את הרכב.

נסיעה קצרה של כ 30 דקות לאורך החוץ תגיעו לעיירה יורט דה מאר (Lloret de Mar), האחות החורגת של טוסה דה מאר, בשונה מאחותה, שהיא עיירה מאוד שלווה ושקטה, יורט דה מאר הוא אזור הבילויים וחיי הלילה של קוסטה ברוואה, הוא מושך אליו הרבה מאוד צעירים, למי שמגיע עם רכב החנייה כאן בעייתית.

כ 10 דקות נסיעה מיורט דה מאר מגיעים לבלאנס (Blanes) העיירה האחרונה בקוסטה ברווה לפני ברצלונה, יש בה שני גנים בוטנים נחמדים מאוד עם צמחים מכל העולם, כמו כן תמצאו בה מגוון רחב של מלונות, אתרי קניות בתי קפה ומסעדות וכמובן (עדיין קוסטה ברווה) חופי זהב שלא נגמרים בתוך מפרצים רחבים

העיר בלאנס קוסטה ברווה -טיפים ומסלול טיול

טיול בעיר ולנסיה – עיר האומנויות והמדע

נפרדנו מהחופים של קוסטה ברווה והתחלנו בנסיעה לכיוון העיר ולנסיה נסיעה של כ 4.5 שעות.

העיר ולנסיה, היא העיר השלישית בגודלה בספרד, חמימה עם אווירה ים תיכונית, חוף ים מדהים (למרות שהגענו מקוסטה ברווה אז…). ולנסיה נקראת עיר האומנויות והמדע נמצא בה האקווריום הגדול ביותר באירופה עם מגוון רחב של דגים המסדרונות עצמם הם בתוך אקווריום (לא מומלץ לאנשים קלסטרופובים), ישנם מופעים של כלבי ים ודולפינים מסוג אורקה, אפשר להעביר באקווריום בכיף חצי יום ויותר.

ליד האקווריום תראו מבנה אדריכלי מוזר אבל מעניין מוקף בבריכות ומזרקות, הוא כולל בתוכו אולמות אירועים מוזיאונים וחדרי קונצרטים, כדי לעשות סיבוב בפנים.

מתחם האומנויות בעיר ולנסיה  -טיפים ומסלול טיול

העיר עצמה מאוד מאוד יפה, היא מורכבת ברובה מסמטאות אירופאיות, במרכז העיר ישנה קתדרלת ולנסיה שהיא כנסיה מפוארת עם הרבה מאוד ציורים מרשימים, ניתן לטפס למגדל הפעמונים אם תרצו (בערך 207 מדרגות) כדי לראות תצפית של העיר.

מבחינת קניות ולסיה היא עיר יחסית זולה לשאר הערים המוכרות של ספרד (לפחות הייתה כשאנחנו היינו), יש שם את כל הרשתות המוכרות וגם מגוון אאוטלטים נחמדים, במרחק נסיעה קצר תוכלו גם למצוא סניף גדול של פריימארק.

מלון מומלץ בולנסיה Hotel Valencia Center ניתן גם לחפש כאן.

עוזבים את היבשת ונוסעים לשבוע נופש – חופשה בטנריף האיים הקנריים

לאחר כ 4 ימים של טיול בעיר ולנסיה החזרנו את הרכב ועשינו את דרכינו לשדה התעופה לטיסה לאי הנופש טנריף (Tenerife).

האי טנריף (Tenerife) היינו האי הגדול ביותר באיים הקנריים, למרות שהוא נמצא מערבית למרוקו במקביל לאפריקה הוא שייך לספרד, רוב התיירים שתראו ברחובות הם בריטים, פינים או גרמנים שבורחים מהקור אל האי החם.

לאחר הנחיתה בשדה התעופה הדרומי (יש שניים שימו לב איפה אתם נוחתים) נסענו לעיר החוף הדרומית פלאייה דה לאס אמריקס (Playa de las Américas), לריזורט קליאופטרה פאלאס
(Cleopatra Palace) על קו החוף יש מגוון רחב של ריזורטים, ברוב שעות היום מבלים בבריכה או בים בחוף הדרומי יש הרבה פעילות של ספורט ימי שכולל גלישה, גלישת רוח, ג'ט-סקי ועוד,מומלץ גם לעשות טיול עד החוף בין החופים השונים בצד הדרומי.

בערב המדרחוב של העיר מלא בברים שבכל אחד מהם יש מופע אחר וכן שפע של חיי לילה מרשימים.

אחרי שקצת נמאס לנו לרבוץ כל היום ולעבור מהים לבריכה, שכרנו רכב ויצאנו לטייל באי, בגדול לאי יש כביש ראשי אחד TF-1 שמקיף את כל האי, נסענו מהחוף הדרומי לאורך החוף ומשם נכנסו אל הכביש שמוביל לפארק הלאומי טיידה (Teide National Park), שבמרכזו נמצא הר הגעש טיידה (Pico del Teide), הר הגעש הוא ההר השלישי בגובהו בעולם, מומלץ מאוד לעלות ברכבל עד לקצת ההר, בראות טובה ניתן לראות את החופים של מרוקו.

מהפארק המשכנו לנסוע לאורך הכביש הראשי נהנים מהנופים עוצרי הנשימה של האי, עד שהגענו לעיר השנייה בגודלה פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz), היא נמצאת בצד הצפון מערבי של האי, מאוד נחמד להסתובב בין החופים של העיר וברחובות הצרים של העיר העתיקה עם בתים ישנים ובתי קפה קטנים ונחמדים.

מהצד הצפון מערבי המשכנו לצד הצפון מזרחי, לעיר הגדולה של האי סנטה קרוס דה טנריפה (Santa Cruz de Tenerife), העיר היא עיר הבירה של האי וגם עיר נמל מרכזית באיי הקנאריים, העיר עצמה בנוי ברובה סביב הכיכר המרכזית כיכר אספניה, סביבה תמצאו את כל האתרים המרכזיים של העיר וגם את המדרחוב הראשי, מדרחוב קסטילו ששם מרוכזות רוב חניות המותגים של ספרד, כשהולכים ברחובות של העיר  לא מרגישים שאתה נמצא בעיר בירה רגילה, העיר הרבה יותר רגועה אבל עדיין מלאה חיים, בנוסף למדרחוב הראשי מאוד נחמד להסתובב בין הרחובות הפנימיים והעיר העתיקה.

לאחר סיבוב קצר בעיר התחלנו לנסוע חזרה לחוף הדרומי (כבר השעה הייתה מאוחרת והעדפנו לא לנסוע בחושך), נסיעה של כשעה בכביש הראשי, חזרנו לרבוץ בבריכה.

לאחר כשבוע באי טנריף חזרנו הביתה דרך ברצלונה (עוד לא היו טיסות ישירות מישראל), שזופים ומרוצים.

המלצות נוספות:

אם החלטתם כמונו להתחיל את קוסטה ברווה מצפון ולרדת דרומה, מומלץ בגלל מרחק הנסיעה צפונה מברצלונה לתכנן נחיתה מוקדמת יחסית בברצלונה, היציאה מברצלונה פקוקה יחסית בשעות הצהריים ולא מומלץ לנסוע בכבישים בחושך.

מומלץ מאוד לפני שמתחילים להזמין מלונות באינטרנט, לעבור דרך אתרי החזר כספי כמו קאשבק או קאשדו, על כל הזמנה מקבלים כסף חזרה, מומלץ מאוד.

מומלץ לסגור מלון ללילה הראשון (איפה שתחליטו שהוא יהיה) ואז להזמין מלון כל יום לפי נקודת הלינה הבאה שלכם, אין טעם להתקבע מראש על מסלול מדויק, זה מאוד פשוט דרך אתרים כמו בוקינג.קום ודומיו.

ספרד מלאה בכבישי אגרה, שימו ב GPS נסיעה ללא כבישי אגרה, מידי פעם הוא יוריד אותכם מהכביש הראשי לכביש צדדי יותר, אמנם הדרך יותר ארוכה (לא בהרבה) אבל לאן יש למהר.
היום לטנריף וגם לולנסיה יש טיסה ישירה מישראל אז אפשר לנסוע רק ליעדים אלו, ניתן לבדוק טיסות זולות כאן