מסלול טיול מומלץ של חודשיים בניו זילנד – האי הדרומי

האי הדרומי של ניו זילנד, נחשב לאי היותר מתוייר וגם נחשב ליותר יפה מבחינת מגוון הנופים שיש בו, לכן חלק מהמטיילים מעדיפים להשקיע את רוב הזמן שיש להם בחלק הזה של המדינה.

לדעתנו מומלץ לתכנן את הזמן ולהגיע גם לאי הצפוני, שהוא לא פחות עשיר בנופים ובאטרקציות.

ממשיכים את המסלול – האי הדרומי

אחרי חודש באי הצפוני עברנו במעבורת מהעיר וולינגטון (Wellington) לעיר פיקטון (Picton), שער הכניסה והיציאה של האי הדרומי למי שמגיע או יוצא לאי הצפוני, לאחר שיצאנו מהמעבורת התחלנו את הנסיעה לכיוון דרום מזרח האי הדרומי לעיר קאיקורה (Kaikoura), בחרנו לנסוע קודם לעיר קאיקורה ואז לחזור כי הנסיעה היא קצרה יחסית דרומה ולפי תכנון הזמנים לא היינו מגיעים אליה אם היינו עושים קודם את כל הסיבוב המערבי.

הדרך לקאיקורה עוברת בדרך הכרמים של ניו זילנד לכל האורך ישנם שורות של כרמים לא נגמרים עם הרים בצבעים של צהוב וחום וכמובן מלא כבשים (שגם הם אחד הסמלים של ניו זילנד).

כשמתקרבים לעיירה נפתח הנוף של החוף המזרחי עם צוקים וים כחול טורקיז במהלך הנסיעה ישנם שלטים שמתריעים מכלבי ים באזור, ניתן לראות מלא כלבי ים שוכבים על הסלעים לאורך הכביש וכמובן אפשר לעצור ולצלם (אבל בזהירות).

קאיקורה עצמה היא עיירה ממש נחמדה, מוקפת בהרים גבוהים מושלגים, לקחנו בעיירה הפלגה לראות לוויתנים והצלחנו לראות כמה קופצים מהמים וכמובן הרבה דולפינים משתעשעים ועושים הצגות לאנשים על הספינה.

מקאיקורה עלינו חזרה צפונה לצד המערבי שמתחיל בעיירה נלסון (Nelson), עיירה תיירות חביבה אפשר להכנס למוזיאון WOW שהוא מוזיאון נחמד של מכוניות עתיקות ותלבושות של פעם, גם הכנסייה נורא נחמדה כדאי להסתובב בפנים.

מנלסון המשכנו לכיוון מוטואוקה (Motueka), גם כאן רואים את השפל המטורף שרואים בצפון, הסירות פשוט "מרחפות" באוויר. ממשיכים לעיירה מרחאו (Marahau) שהיא עיירה של רחוב אחד, אבל היא נקודת הכניסה לפארק הלאומי אייבל טזמן, בבוקר השכרנו קיאק ויצאנו ויצאנו לחתור במפרץ כדי לראות את הסלע שנקרא ה"תפוח המפוצל" (Split Apple), משם המשכנו להפליג לאחד החופים הצדדים כדי פשוט לנוח שם.

סלע התפוח החצוי - האי הדרומי - ניו זילנד

בבוקר יצאנו לטרק של אייבל טזמן (Abel Tasman Coast Track), אחד הטרקים המובילים של האי הדרומי, הטרק עצמו עובר בין יערות וחופים מדהימים, למרות שחשבנו לעשות טיול של כמה ימים החלטנו לעצור במפרץ Anchorage, ישבנו שם על החוף (שימו לב לזבובי החול שיש בחוף הם עוקצים כדי לקחת משחה לפני) והסתכלנו על הגאות עולה חזרה לקראת הערב.  לאחר מכן לקחנו וואטר טקסי (Water taxi) שהחזיר אותנו מהמפרץ חזרה לעיירה מרחאו.

לאחר החזרה מהטרק המשכנו לעיירה טקאקה (Takaka), בעיירה אפשר לראות את מעיינות פופו (Pupu Springs), המעיינות נחשבים למעיינות הכי צלולים בעולם, המים שקופים ורואים את הקרקעית, מדהים.

מערב האי הדרומי

ממשיכים לכיוון דרום מערב לעיירה ווסטפורט (Westport), יש בעיירה מושבת כלבי ים ממש נחמד שכדי לראות, לאחר מכן המשכנו לעיירה פונקאיקי (Punakaiki), בחוף ניתן לראות את הסלעים ענקיים מסודרים כאילו בערימה ונראים כמו ערימה של פנקייק.

המשכנו דרומה לעיירה שנטיטאון (Shantytown) העיירה מציגה עיירה מהמאה ה19, כשחיפשו זהב, כל העיירה מלאה בבניינים ישנים, הבתים נראים מהעבר אפילו כלא ובית החולים וכמובן רכבת קיטור שהיו נוסעים איתה לחפש זהב, נחמד לנסות את הפעילות של חיפוש הזהב ולשבת בפאב המקומי.

המשכנו דרומה לעיירות פרנק גוזף (Franz Josef) ופוקס (Fox), בעיירה ניתן להזמין טיול לקרחון פוקס, אם יש לכם זמן אל תפספסו, עולים למעלה בסביבות ה-600 מדרגות ואז עולים על הקרחון (שמים מראש דוקרנים על הנעליים כדי לא להחליק), הקרחונים נשארו מעידן הקרח בצבע כחול בהיר צלולים לגמרי, הנוף מהקרחון עצמו בכלל מטורף.

המשכנו בנסיעה לעיירה וואנאקה Wanaka שצמודה לאגם (Lake Wanaka), חוץ מהאגם כמובן אחד האטרקציות הנחמדות בעיירה הוא הקולנוע סינמה פראדיסו (Cinema Paradiso) שהקטע שלו הוא לשבת לראות סרט בכורסאות עם אוכל ביתי, אם אתם מגיעים ביום ראשון כדי לעבור בשוק המקומי, כדאי גם להכנס לעולם הפאזלים (Puzzling World)  ולחדרי האשליות בשביל כמה תמונות נחמדות.

העיירה קווינסטאון (Queenstown) – עיירת האקסטרים של ניו זילנד, כל פעילות אקסטרים שאפשר לחשוב עליה יש כאן. באנג'י אומנם לא עשינו אבל עשינו נסיעה בגאט בואוט (Jet Boat) סירות מהירות שנוסעות במהירות בתוך הנהר על מים רדודים עם סיבובים ופניות מהירות – מומלץ! כמובן שאסור לפספס את ההמבורגר המפורסם של קווינסטאון פארגבורגר (Fergburger) אחד ההמבורגרים הטובים שאכלנו, אטרקציה נחמדה נוספת הוא פאב הקרח, פאב שכולו עשוי מקרח עם 5- מעלות (מקבלים מעילים בכניסה), הכל מקרח הקירות, הכוסות, הכיסאות.

מידע נוסף על קווינסטאון אפשר לראות בסרטון הזה: (לא רואים לחצו כאן)

אחרי מספר ימים בקווינסטאון (כי באמת קשה לעזוב), המשכנו לנסוע לכיוון מילפורד סאונד (Milford Sound), הנסיעה עצמה מדהימה, למרות שהיה הרבה מאוד גשם וערפל, בדרך הלוך לא עצרנו כי רצינו להגיע להפלגת צהריים שכוללת ארוחת צהריים וגם עצירה ב"מצפה התת ימי" של מילפורד סאונד (Underwater Observatory) שהוא מצפה תת ימי שניתן לראות דרכו דגים ועוד בעלי חיים ימיים שנמצאים במפרץ, ההפלגה בספינות בתוך הפיורד לצידי המפלים היא אטרקציית חובה.

בדרך חזרה ממילפורד סאונד לעיר טה אנאו (Te Anau) מומלץ לעצור באגם שנקרא מירור לייק (Miror lake) אגם עם מים שקופים שרואים דרכו גם את ההרים הוא נמצא על הדרך ככה שאין סיבה לא לעצור.

החלק הדרומי וחבל הקטלינס Catlins

ממשיכים את הנסיעה דרומה אל העיר אינוורקרגיל (Invercargill), העיירה היא העיר הכי "גדולה" באזור סאוטלנד (Southland) וכמעט הכי דרומית בניו זילנד, כדי להכנס למוזיאון שנמצא במרכז המבקרים אבל אין יותר מידי מה לעשות בעיר עצמה, אינוורקגיל היא גם שער הכניסה לחבל הקטלינס (Catlins), האזור הירוק שברובו מישורי, מכיל חופים זעירים ועיירות קטנות שבהם ניתן לראות אריות ים רובצים על החוף ואם יש לכם מזל וסבלנות גם פינגוונים, אנחנו הצלחנו לראות מספר פינגוונים עולים על החוף דרך מסתורים שהוקמו במיוחד. רוב הדרכים אינם סלולות (אולי היום כבר כן) ואל תתפלאו אם תצטרכו לנסוע בתוך עדר כבשים שהולך על הכביש.

חוף קנבל קייב (Cathedral Caves) מאפשר כניסה למערות שהפתח שלהם הוא בים, ניתן להכנס רק כאשר יש שפל, לאחר מכן אפשר לנסוע לעיר אוואקה (Owaka) ולעבור בדרך בעיירה Newhaven בחוף של העיירה ניתן לראות בשעות הצהריים פינגוונים שעולים לחוף. משם ממשיכים ל-Nugget Point גם פה יש אזור מדהים עם סלעים שנמצאים על החוף וקהילה גדולה של כלבי ים שרובצת על הסלעים (שימו לב לריח).

ממשיכים צפונה לעיר דאנידין (Dunedin), העיר השנייה בגודלה באי הדרומי של ניו זילנד, יושבה על ידי אוכלוסייה סקוטית, כל האווירה היא יותר בסגנון סקוטי וגם סגנון הדיבור והמבטא (אל תתפלאו אם לא תבינו כלום בשיחות איתם), כמו ברוב העיירות באיזור האטרקציות העיקריות הם צפייה בפינגווינים בחצי האי אוטאגו (Otago), בעיר דאנידין נמצא גם הרחוב התלול בעולם (על פי ספרי ג'ינס) הרחוב נקרא Baldwin Street שווה להגיע ולראות את הרחוב, עוד בעיר נמצא גם מפעל השוקולד "עולם קדבורי" (Cadbury World), בו אפשר לעשות סיורים על ייצור השוקולד וגם לקחת טעימות.

ימים אחרונים באי הדרומי – מדאניידין לקרייסטצ'רץ

אחרי מספר ימים בדאנידין המשכנו צפונה לכיוון קרייסטצ'רץ' (Christchurch). כשעה נסיעה צפונית לדאנידין מומלץ לעצור לראות את סלעי מואראקי (Moeraki Boulders), הסלעים הם סלעים עגולים ענקיים בהחלט תופעת טבע מרשימה שכדי להשקיע זמן ולהגיע אליה.

סלעי מואראקי - האי הדרומי

המשכנו צפונה לכיוון העיירה הנאמר ספרינגס (Hanmer Springs) כשעתיים נסיעה מקרייסטצ'רץ, העיירה היא עיירת הנופש והספא של האזור, אם יש לכם זמן מומלץ מאוד לא לוותר על כניסה לפארק המעיינות החמים שבמרכז העיירה, קצת לנוח ולהירגע לפני סיום הטיול בתוך הבריכות החמות של הפארק (35 מעלות במים 15 מעלות בחוץ).

אחרי לילה בעיירת הנופש, התחלנו לנסוע חזרה לכיוון העיר קרייסטצ'רץ (Christchurch), קרייסטצ'רץ היא העיר הגדולה ביותר באי הדרומי של ניו זילנד, לאחר שהתארגנו עם קרוואן פארק בעיר ובגלל שהיו לנו כמה ימים ספייר החלטנו לנסוע לחצי האי בנקס (Banks Peninsola) שנמצא במרחק קצר מהעיר, החלטה שהתבררה כמעולה, נסענו דרך כבישים עוצרי נשימה לעיירה אקרואה (Akaroa), עיירה ציורית במרכז חצי האי, מוקפת במפרצים קסומים, שטחים מישוריים ירוקים, רכסי הרים מדהימים ואיך לא, המון כבשים.

חזרנו חזרה לקרייסטצ'רץ, העיר ברובה היא עיר מישורית מלאה בגנים ציבוריים עם בנייה אנגלית שמזכירה ערים באנגליה, כדאי לעשות סיבוב ברכבת החשמלית בעיר, כיאה לעיר אנגלית במרכז העיר נמצא מגדל קתדרלת קרייסטצ'רץ, שנפגע ברעידת האדמה הקשה בפברואר 2011. אטרקציה נוספת שמומלץ להגיע אליה היא המרכז האנטארקטי הבינלאומי ( International Antarctic Center ) שנמצא בשדה התעופה של העיר.

צפו בסרטון כדי לגלות עוד מידע על קרייסטצ'רץ: (לא מופיע הסרטון לחצו כאן)

הימים האחרונים נוצלו לאריזה והחזרת הרכב שהיה לנו לבית בכל החודשיים שביקרנו בניו זילנד ולהיפרד יפה מהמדינה שהיא אחת המדינות (אם לא ה…) הכי מדהימות בעולם.