מסלול טיול מומלץ ל 3 ימים בעיר מדריד

מדריד – מסלול מומלץ ל 3 ימי טיול – סופ"ש זוגי בבירת ספרד

החלטתם שאתם צריכים קצת חופש זוגי ובחרתם בבירת ספרד – מדריד כיעד שלכם, גם אנחנו חשבנו ככה אז כדי שיהיה לכם קל, הכנו לכם מסלול מומלץ בשביל טיול במדריד שמכסה את רוב האתרים.

עם קצת חששות והרבה התרגשות (בסך הכל טיול זוגי ראשון לאחר הרבה שנים) השארנו את הילדים אצל סבא וסבתא, ארזנו מזוודה ונסענו לשדה התעופה, נובמבר הוא תקופה רגועה יחסית בשדה התעופה אבל עדיין מומלץ להגיע 3 שעות לפני הטיסה, אנחנו לקחנו טיסה סדירה של חברת AirEuropa בעלות מאוד סבירה, כמובן שיש גם טיסות אחרות לא ישירות בעלות יותר נמוכה – ניתן לבדוק טיסות כאן.
נחתנו בעיר מדריד ביום רביעי בערב, טיסות מישראל בדרך כלל נוחתות בטרמינל 4 (למרות מה שמופיע על הכרטיס), סך הכל שדה התעופה מאוד נוח, עברנו מאוד מהר את ביקורת הדרכונים ואת איסוף המזוודות, מטרמינל 4 ניתן לקחת רכבת או מטרו לעיר, אנחנו בחרנו לנסוע במונית יש מחיר קבוע של 30 יורו בנסיעה מהשדה ואל השדה (לפחות כשאנחנו היינו).

למי שמתלבט בין טיול ברומא לטיול במדריד, שתי הערים מרשימות מאוד ולכל אחת מהם את היחודיות שלה. למי שמחפש סופ"ש רומנטי רומא יותר מתאימה לדעתי ומי שמחפש טיול יותר אורבני מדריד זה המקום.

הנסיעה מהשדה למרכז מדריד לוקחת כ 20 דקות תלוי איפה המלון ממוקם, אנחנו ישנו במלון צמוד לכיכר המרכזית כיכר סול (Puerta Del Sol), מלון B&B מאוד נוח, לא היה צריך יותר מזה, בבוקר מקבלים קרואסונים פירות ויש מטבח חופשי עם מכונות קפה, מים ומיץ תפוזים – קישור למלון.

טיול בעיר מדריד – היום הראשון

קמנו לבוקר קריר במדריד (בכל זאת נובמבר), התחלנו את מסלול הטיול בכיכר סול פוארטה דל סול (Puerta Del Sol), הצמודה למלון, הכיכר המרכזית של מדריד מרשימה מאוד, במרכזה נמצא פסל המלך קרלוס השלישי ובצידה המערבי נמצא פסל ארד של דוב אוכל תותים מעץ, את רוב התיירים תראו מתמקדים בפסל הזה. מכיכר סול יוצאים 6 מדרחובים שבכל אחד מהם חנויות מובילות ושלל בתי קפה ומסעדות.

לאחר כיכר סול הלכנו דרך רחוב ארנל (Calle De Arenal), לכיוון הארמון המלכותי של מדריד, פלאסיו ריאל (Palacio Real De Madrid) הליכה של כ 10 דקות, ארמון המלך מאוד מרשים! לא נכנסנו פנימה אבל למי שרוצה ניתן לעשות סיור מודרך, בצידו הדרומי ישנו תור ארוך של תיירים שממתינים לכניסה לסיור. מלבד המבנה עצמו ניתן להתרשם מחצר הארמון המרשימה והנוף העירוני שרואים מעבר לארמון.
מארמון המלך המשכנו צפונה על הרחוב Calle De Bailen אל Sabatini Gardens הגן המלכותי הצמוד לארמון, כ 5 דקות הליכה מהגן המלכותי נמצאת כיכר ספרד (Plaza de Espana), בכיכר ניתן להתרשם מהפסל של דון קישוט ונושא כליו סנצ'ו' פנצ'ו, המזרקה שמקיפה אותו וכמובן מגורדי השחקים המרשימים שמשתלבים מאוד יפה בכיכר.

המשכנו לטייל על רחוב פארז (Calle Ferraz) ורחוב פינטור רוזלס (Paseo Del Pintor Rosales) בדרכנו לרכבל של מדריד,ההליכה נראית כאילו היא לא נגמרת אבל היא לגמרי שווה את זה, בדרך ישנו מקדש מצרי עתיק (Temple of Debod) שווה לראות, הרכבל של מדריד נמצא בפינה של פינטור רוזלס ו Calle del Marqués de Urquijo, כשאנחנו הגענו היה סגור אז מומלץ לבדוק את שעות הפתיחה לפני שהולכים לשם.

עלינו צפונה על רחוב Calle del Marqués de Urquijo לכיוון רחוב פרינססה (Calle de la Princesa), בצידו השמאלי של הרחוב יש בניין גדול מאוד של ZARA, רחוב פרינססה מתחבר לרחוב המרכזי גראן ויה (Calle Gran via) שהוא הרחוב הראשי הגדול במרכז מדריד, לאורכו מרוכזות רוב החנויות המובילות ובמרכזו נמצא בניין שלם של חנות האופנה פריימרק (Primark) שאי אפשר לא להעביר שם כמה שעות טובות.

לאחר הקניות ירדנו ברחוב המוביל חזרה אל כיכר סול, כדי לשים את השקיות במלון, בערב אפשר לשבת לאכול ולשתות במגוון המסעדות במדרחובים שיוצאים מכיכר סול.

אוכל ואווירה בעיר מדריד - טיפים למסלול טיול

טיול בעיר מדריד – היום השני

ביום השני בעיר מדריד הלכנו לחלקה המזרחי של מרכז העיר, יצאנו מכיכר סול מזרחה דרך רחוב Carrera de S. Jerónimo ורחוב Plaza de las Cortes, לשדרות פראדו {Paseo del Prado} שהיא אחת השדרות המרכזיות במדריד, מסביב לשדרה נמצאים שלושת המוזיאונים המפורסמים: מוזיאון הפראדו, מוזיאון המלכה סופיה ומוזיאון תיסן בורנמיסה. במרכז השדרה נמצא כיכר עם פסל ומזרקה של נפטון – אל הים (Plaza de Cánovas del Castillo), בדרך עוברים מספר משרדי ממשלה וקונגרס הנבחרים הספרדי.

משם עלינו דרך רחוב Paseo del Prado לכיכר סיבילס (Plaza de Cibeles), במרכז הכיכר נמצאת המזרקה של אלת הטבע והאדמה יושבת בתוך כרכרה אותה מושכים שני אריות, המזרקה נחשבת לאחד מסמליה החשובים של מדריד ואומרים שקבוצת ריאל מדריד חוגגת זכיות סביב המזרקה, עוד בכיכר ניתן לראות את בית העירייה ואת הבנק המרכזי של ספרד.

בהמשך רחוב אלקאלה (Calle De Alcala) מגיעים לשער אלקאלה שנמצא בכיכר העצמאות (Plaza de la Independencia) השער כולל שלוש קשתות גדולות שבעבר סיפקו מעבר לכרכרות ופרשים ועוד שתיים קטנות ומרובעות ששימשו את הולכי רגל, מומלץ להגיע לשער גם ביום וגם בלילה כדי לראות אותו מואר.

כיכר בלילה בעיר מדריד - טיפים למסלול טיול

ממשיכים צפונה ברחוב סראנו (Calle Serrano), לעבר רחוב גויה (Calle de Goya), רחוב גויה הוא רחוב קניות מלא בחנויות של החברות המובילות (גם כמה מותגים יוקרתיים), חנויות בוטיק קטנות ומגוון בתי קפה בגלל המרחק מהמרכז הוא פחות מתוייר אבל אם יש לכם כוח שווה להגיע אליו, אנחנו הלכנו לשם במטרה להגיע לחנות צעצועים שאמורה הייתה להיות באזור, אבל בפועל לא הייתה.

לאוהבי הכדורגל כ-30 דקות הליכה צפונה מרחוב גויה נמצא האצטדיון של ריאל מדריד אצטדיון סנטיאגו ברנבאו (Santiago Bernabeu Stadium), ניתן גם להגיע במטרו למי שפחות אוהב ללכת.

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

לאחר ארוחת צהריים קלה באחד מבתי הקפה ברחוב גויה התחלנו לחזור חזרה למרכז העיר דרך כיכר קולון (Plaza de Colón), הכיכר מוקדשת לכריסטופר קולומבוס שגילה את אמריקה והפך את ספרד למעצמה עולמית, ממשיכים דרומה לאורך רחוב רקולטוס ( Paseo de Recoletos ) חזרה לכיוון רחוב גראן ויה (הפעם מצידו השני). ממול מסעדת מקדונלדס הגדולה (או תחנת המטרו גראן ויה) יש מדרחוב מרשים מאוד מלא בחנויות (Calle de Fuencarral).

את אחר הצהריים העברנו בכיכר מאייר (Plaza Mayor),הכיכר המרכזית של מדריד, הכיכר היא כיכר מלבנית מאוד יפה, במרכזה ישנו פסל של המלך פליפה השלישי, בעבר היו מתקיימים בכיכר הזאת ההוצאות להורג של האינקויזיציה.

כיכר מאיור בעיר מדריד - טיפים ומסלול טיול מומלץ

מאחורי הכיכר כ-3 דקות הליכה נמצא כיכר סן מיגל שבמרכזו נמצא שוק האוכל המפורסם, שוק סאן מיגל ( Mercado de San Miguel), השוק הינו שוק מקורה במבנה זכוכית, שמאכלס בתוכו מגוון דוכנים עם מאכלים מסורתיים, טאפסים ושתייה מכל הסוגים. גם אם אתם לא רעבים (למרות שנהיים רעבים שנכנסים לשוק רק מהריחות), מומלץ לטייל בין הדוכנים וליהנות מהאווירה של השוק, האכילה והשתיה הם בעמידה ליד שולחנות ארוכים.

את הערב בילינו בהליכה בין הסמטאות של כיכר סול ובישיבה בכיכר עצמה, לקראת חג המולד הוקם עץ אשוח ענקי במרכז הכיכר, ניתן היה לראות את האורות דולקים, מראה מאד מרשים וגם ראינו את הופעות הרחוב הרבות שמתקיימות בכיכר עצמה.

כיכר סול במדריד לפני כריסמס - טיפים ומסלול טיול מומלץ

טיול בעיר מדריד – היום השלישי

את היום השלישי בעיר מדריד התחלנו בהליכה שוב לעבר הרכבל של מדריד (שהיה סגור ביום הראשון), הרכבל עולה כ 12 יורו (כשאנחנו היינו) לסיבוב הלוך וחזור, מומלץ מאוד למי שרוצה לראות את מדריד בצורה שונה, את הדרך חזרה עשינו דרך הגנים שמובילים לארמון המלך, המשכנו דרך רחוב ארנל (Calle de Arenal) המחבר בין כיכר איזבל ה2 (Plaza Isabel) והתיאטרון אל כיכר סול, במדרחוב מרשים.

לאחר החזרת החדר במלון, הלכנו דרך המדרחוב הדרומי של כיכר סול, מדרחוב קרטס (Calle de Carretas) אל כיכר Plaza de Jacinto Benavente, במרכזה עומד פסל מנקה הרחובות, בשאר הזמן שהיה לנו עד הנסיעה לשדה התעופה המשכנו להסתובב בין הכיכרות המרכזיות והסמטאות שיוצאות מכיכר סול, שכבר היו מוארות לקראת הכריסמס.

הנסיעה לשדה התעופה לוקחת כ 20 דקות כדי לבדוק באתר של שדה התעופה מאיזה טרמינל אתם ממריאים חזרה (יש 4 טרמינלים, נחתנו בטרמינל 4 אבל יצאנו חזרה מטרמינל 1), אם אתם צריכים לקבל החזרים על קניות מומלץ לקחת זמן נוסף כדי לא להיתקע בתור ארוך מידי.

אנחנו לא נכנסו למוזיאונים ואנחנו לא חובבי כדורגל גדולים אז גם לא הלכנו לאיצטדיון של ריאל מדריד, אבל בהחלט עברנו מסלול ארוך מאוד (כ 20 ק"מ של הליכה ביום), מי שרוצה יכול לשלב במסלול שמוצג כאן גם כניסה למוזיאונים לפי רצונו וכמובן נסיעה לאיצטדיון.

ישבנו הרבה בבתי קפה לאורך הרחובות, תמיד בחוץ, במרכז ההולכים ושבים. כוס יין טובה או בירה מקומית עושים את היום לשמח ורגוע עוד יותר, תזמינו מנות קטנות לארוחה משותפת (הטאפסים המקומיים טעימים בטירוף, משאירים טעם של עוד, אבל מבלי לשים לב אנחנו כבר שבעים ומזל שלא הזמנו עוד איזה טאפס או שניים…)

חופשה מהנה,

Booking.com

המלצות כלליות:

• במדריד יש מע"מ של 21% על אופנה מומלץ מאוד לשמור את הקבלות מהקניות וגם לבקש בקופה שיחתמו לכם שאתם תיירים, בשדה התעופה אפשר לגשת לעמדה של ההחזר מס לתיירים, הם מחתימים לך את הקבלות ושולחים אותכם לקבל את ההחזר באיזור הדיוטי פרי, מאוד פשוט ומומלץ.
  • תקנו מפה גדולה של העיר, המפות שמקבלים במלונות לא מקיפות את כל האיזורים.
  • סכום כסף מומלץ ל 3 ימים כ-800 יורו (אלא אם אתם מתכננים להתפרע בקניות, כמות הקניות שלנו הייתה גדולה יחסית אלינו, אבל אנחנו לא מחובבי השופינג הרציניים).
  • אוטובוס התיירים לטעמנו היה יקר, יחסית לשאר הערים שהיינו בהם אז לא עלינו עליו, ניתן גם ללכת ברגל לרוב הנקודות שהוא מגיע.
  • מומלץ מאוד לפני שמתחילים להזמין מלונות באינטרנט, לעבור דרך אתרי החזר כספי כמו קאשבק או קאשדו, על כל הזמנה מקבלים כסף חזרה, מומלץ מאוד.