מסלול טיול חודשיים בניו זילנד - האי הצפוני

מסלול טיול מומלץ של חודשיים בניו זילנד – האי הצפוני

הסרטון לא מוצג, לחצו כאן

מדינת ניו זילנד (New Zealand) נמצאת בקצה הדרומי של כדור הארץ, המדינה מורכבת משני איים:
האי הצפוני שבו נמצאת אוקלנד (Auckland) העיר הגדולה במדינה והעיר וולינגטון (Wellington) בירת ניו זילנד,
האי הדרומי שנחשב ליותר מתוייר בוא נמצאת העיר כריסטצארץ (Christchurch).
מגוון הנופים שקיימים במדינה, האגמים הצלולים, הגייזרים והקרחונים, הופכים אותה (לדעתנו) לאחת המדינות היפות בעולם.

מאחר וניו זילנד נמצאת בחצי הכדור הדרומי (כמו אוסטרליה), העונות בא הפוכות מאצלנו לכן התקופות הכי טובות לטייל בה הם דצמבר עד מאי (באזור אפריל באי הדרומי מתחיל להיות מאוד קר).

אם אתם מגיעים לניו זילנד לטיול אחרי צבא, לבד או עם חברים, לטיול ארוך עם המשפחה או לכל סיבה אחרת (כאילו צריך סיבה מיוחדת להגיע לניו זילנד), הכנו לכם טיפים ומסלול טיול מומלץ באי הצפוני והדרומי למשך חודשיים, שמקיף את כל המקומות שכדאי לקחת בחשבון כשמתכננים את המסלול.

אחרי טיסה ארוכה… מתחילים את מסלול הטיול באי הצפוני

הטיסה לניו זילנד מאוד ארוכה (קחו אוויר), רוב הטיסות הם בין 28 ל 34 שעות, אנחנו נסענו עם אל על וקטאי פסיפיק דרך הונג קונג, עצרנו שם ל 24 שעות כדי להקטין את הג'ט לג (לא שזה עזר) לפני שהמשכנו לניו זילנד (לעוד 11 שעות טיסה), הגענו לניו זילנד בחודש פברואר עם מזג אוויר מצויין.

שער הכניסה לאי הצפוני היא העיר אוקלנד, אליה מגיעים רוב הטיסות הבינלאומיות וכמו כולם גם אנחנו.

ביום הראשון לא יכולנו לזוז מרוב שהיינו עייפים הג'ט לג הוא קטלני (אל תתכננו נסיעה בכבישים ביומיים הראשונים), כמובן שאת המלון באוקלנד הזמנו מראש, ככה שהינו יכולים ללכת לנוח.

אוקלנד היא עיר אירופאית לכל דבר, אין יותר מידי מה לעשות בא היא משמשת בעיקר להתארגנות לפני יציאה לנקודות היפות באמת.

האטרקציה הגדולה ביותר בעיר היא ה"סקיי טאוור" (Sky Tower) שהוא המגדל הכי גבוה בניו זילנד, ניתן לעלות לתצפית של 328 מטרים ולראות את הנוף המרהיב של המפרץ. בנוסף ניתן לבקר בנמל ובמרינות, אוקלנד נחשבת לאחת הערים המובילות בשייט מפרשיות, מומלץ גם לשקול לעשות סיור לאי ראנגיטוטו (Rangitoto Island) לאי ניתן להגיע בהפלגה של כחצי שעה ממסוף המעבורות בנמל של אוקלנד, האי עצמו הוא הר געש וממנו יש נוף מדהים על המפרץ על אוקלנד.

Booking.com

לאחר התאוששות של יומיים יצאנו לאסוף את הרכב-קרוואן ששכרנו למהלך הטיול, רכב קרוואן הוא הפיתרון המומלץ לניידות במדינות כאלו, בכל עיר או אזור יש מגוון רחב של קמפינגים מסודרים לעצירה בלילה, לזוגות ניתן לקחת רכב ללא מטבח ולבשל בקמפינגים עצמם, הרכב נחשב גם כאוהל והמחיר יותר זול.

שימו לב שבניו זילנד נוהגים בצד ימין והנסיעה היא בנתיב השמאלי (בהצלחה בכיכרות) אם זאת הפעם הראשונה שלכם (וגם אם לא) נסו לבקש רכב עם גיר אוטומטי.

אז הצטיידנו בסופר הקרוב והתחלנו את הנסיעה צפונה, בגלל שיצאנו מאוחר יחסית נסענו עד העיירה Dargville כדי לישון את הלילה. בבוקר נסענו לכיוון קייפ רינגה (Cape Reinga) נסיעה של כ 4 שעות, קייפ רינגה היא הנקודה הכי צפונית בניו זילנד ונראה כאילו הגעתה לסוף העולם, בקצה הצוק עומד מגדלור מרהיב ומתחתיו ניתן לראות את חיבור הזרמים בין ים טזמן לאוקיינוס השקט, אם יש לכם זמן אל תוותרו על זה.

בדרך לקייפ רינגגה עברנו ביער העצים הקאורים, שהם עצים רחבים וגבוהים מאוד העץ הכי גדול הרוחב שלו הוא 270 מטר והגובה שלו 70 מטר (עד שלא תראו לא תאמינו). הדרך צפונה מאוד ארוכה וחלק ממנה (כ 20 ק"מ) הוא דרך עפר.

בדרך חזרה דרומה מקיפ רינגה דרומה נוסעים לאורך ה 90 מייל ביץ חוף חולי בלתי נגמר בשעות השפל ניתן לנסוע עליו עם רכבי 4X4 ולגלוש בדיונות הענקיות שלו.

בערב הגענו לעיר פוקני (Pukenui) לישון, העיירה מאוד נחמד, שימו לב שאתם מגיעים,לגאות והשפל, בבוקר יש שפל מטורף כל הסירות שקשורות פשוט עומדות מעל המים, בערב הגאות ממלאת את המפרץ והסירות נמצאות על המים, מדהים!

המשכנו לרדת דרומה לאיזור של מפרץ האיים (Bay of islands) האזור מלא במפרצים מדהימים, ישנו את הלילה בפהייה (Paihia) שהיא עיירה חוף קטנה במפרץ האיים, בבוקר יצאנו לשייט של 4 שעות במפרץ האיים, המפלגה מדהימה, במהלך ההפלגה רואים דולפינים וגם יצא לנו במקרה לראות להקה של דולפיני אורקה (מהסרט לשחרר את ווילי).

בבוקר המשכנו לעיר פנאגרי (Whangarei) וממנה ירדנו לעיירה מירנדה (Miranada) שנמצאת בכניסה לחצי האי קרומנדל (Coromandel Peninsula), בחצי האי ישנו חוף של מים חמים שזורמים מתחת לחולות החוף יושב על סלע בן כ 9 מיליון שנה, עם מים מאוד חמים כמו ג'קוזי טבעי, ניתן להשכיר את חפירה כדי לחפור בור ולהכניס את הרגליים, וכמובן האתר התיירותי המרהיב קרומנדל קייב (Coromandel cave), שהוא סלע מרהיב באמצע חוף שומם שנוצר בו חור ענק באופן טבעי.

קרומנדל קייב - האי הצפוני ניו זילנד

משם המשכנו לעיר פאקאטאנה (Wakatane), מהעיירה הזאת ניתן לצאת לטיול באי הלבן (White Island), האי הלבן הוא אי שנמצא במרחק של כ 50 קילומטר הוא הר געש פעיל, בטיול תקבלו מסכות חמצן כי בחלקים מהאי קשה מאוד לנשום בגלל כמות הגופרית שיש באוויר, אל תשכחו להביא נעלים, אם יש לכם זמן אל תפספסו את האטרקציה הזאת.

האי הלבן - ניו זילנד

חזרנו מהסיור והמשכנו לעיירה רוטורואה (Rotorua), העיירה מרכזת את מרכז התרבות המאורית של האי הצפוני וניו זילנד בכלל, מומלץ מאוד לקחת סיור בכפר מאורי עתיק שכולל גם ארוחת ערב ומופע קרב של לוחמים מאורים חוויה מיוחדת מאוד, כמו כן ברוטורואה יש מרכז פעילות וולקני שכולל בריכות בוץ חמות שיוצאות מהאדמה וגייזרים ענקיים, אפשר לנסוע גם לריינבואו ספרינגס שהיא שמורת טבע קטנה שבא מסבירים על החיות והצמחיה של ניו זילנד ואפשר לראות שם גם קיווי (הקיווי הוא ציפור שהיא הסמל של ניו זילנד).

ממשיכים דרומה לכיוון אגם טאופו (Lake Taupo), בדרך אפשר לעצור בבריכות הבוץ שמאפיינות את העיירות האלו, מרוב החום הבוץ פשוט מבעבע, בדרך גם עצרנו בהוקה פולס (Huka Falls), מפלים בגובה 9 מטרים שנופלים לאגם של מי טורקיז שאפשר לראות את הקרקעית מרוב שהן צלולים.

הגענו לעיירה טאופו האווירה בעיירה עצמה היא מאוד נעימה, מומלץ מאוד לעשות צניחה חופשית מעל האגם (גם למי שיש פחד גבהים) אחד המראות הכי יפים בעולם. בגלל מזג אוויר בעייתי נשארנו כמה ימים עד שיכולנו לעשות צניחה חופשית והיה שווה את זה.

מטאופו ירדנו דרומה לעיירה טוראנגי (Turanagi) שם עשינו יום שלם של טיול טרקטורונים אתגרי בתוך היער (Tongariro National park) חוויה מדהימה מאחר והיו ימים גשומים לפני היה מלא בוץ וביצות אז הטיול היה ממש אתגרי, גם התהפכנו מספר פעמים, הטיול כמובן עם מדריך צמוד שנוסע איתנו כל הזמן.

לאחר הטיול נסענו לקמפינג כדי להתארגן ליציאה לטרק הטונגרירו (Tongariro Alpine Crossing), הטרק עצמו הוא אחד הטרקים החד יומיים היפים ביותר בניו זילנד, יוצאים באזור 4 בבוקר מחניון הפארק (מאחר והמסלול הוא חד כיווני מומלץ לקחת הסעה מהקמפינג אל תחילת המסלול וחזרה לקמפינג) ומתחילים לטפס במעלה ההר, הנוף עוצר נשימה, במסלול הטיול נמצא גם "הר דום" שמפורסם מהסרט שר הטבעות וכמובן אגמי האזמרגד (Emerald Lakes) והאגם הכחול.

טרק טונגרירו - האי הצפוני - ניו זינד
אגמי האזמרלד – טרק טונגרירו האי הצפוני – ניו זילנד

לאחר שסיימנו את הטרק וחזרנו לרכב התחלנו לרדת דרומה לעיר הבירה של ניו זילנד, וולינגטון (Wellington), העיר נמצאת בנקודה הכי דרומית של האי הצפוני והיא נקודת המעבר בין האי הצפוני לדרומי, בדומה לאוקלנד היא גם עיר אורבנית אירופאית, אם יש לכם זמן מומלץ להישאר כאן יום יומיים לפני שעוברים לאי הדרומי, כמו בכל עיר בירה גם כאן נמצאים כלל משרדי הממשלה של ניו זילנד ובתי הפרלמנט וכמובן מוזיאונים ומוסדות התרבות.

מספר אטרקציות שכדי לבקר בהם כשאתם בעיר: מוזיאון טה-פפה (Te-Papa), המוזיאון מציג את ההיסטוריה של ניו זילנד, את התרבות המאורית ואת עולם החי של ניו זילנד.
עוד אטרקציה נחמדה היא הרכבל של וולינגטון, הנסיעה היא ברכבל היסטורי שלוקח את הנוסעים ממרכז העיר התחתית לתצפית מרהיבה בחלק העליון של העיר.

אם אתם נוסעים ברכב קרוואן מומלץ לחנות בקמפינג מחוץ לעיר, בעיירות כמו פורירואה (Porirua), השתדלו לא להיכנס עם רכב לעיר עצמה.

מוקדם בבוקר (05:30) יצאנו לכיוון המעבורת שתקח אותנו אל האי הדרומי, העלייה למעבורת היא חוויה משל עצמה לראות איך מעמיסים את כל המכוניות על האונייה בצורה מסודרת.

טיפים והמלצות נוספות:

• שימו לב שבניו זילנד מקפידים מאוד מה נכנס למדינה, אל תביאו שום פירות אפילו את הנעליים ניקו לנו במכס.
  • אל תרוצו ממקום למקום, אומנם הנסיעות יחסית ארוכות אבל מומלץ מאוד לתכנן עצירות לארוחות צהרים במפרצים או בחופים.
  • שימו לב בכבישים לשלטים שממליצים על כניסה לפארקים לאומיים, יש לכל אורך הכבישים שלטים על כניסות לפארקים קטנים שבחלקם ישנם אגמים צלולים או צמחיה, שניתן לעצור ולהכנס, כמובן שמאחר והמדינה כל כך מעודדת תיירות, יש חנייה ממול לפארק.