שער בנרנבורג ברלין

ברלין ב 3 ימים – טיפים ומסלול טיול מומלץ

העיר ברלין (Berlin) עיר הבירה של גרמניה, נחשבת היום לאחת הערים הכי כיפיות לבילוי באירופה היא מרכזת בתחומה מבנים היסטוריים ומרכזי קניות מפוארים, בשונה מרומא או מדריד שהם יותר צפופים, האווירה בברלין יותר קלילה ומלאת חיים גם ביום ובעיקר בלילה.

הגענו לעיר ברלין ביום רביעי בערב, ל 3 ימים בסוף שבוע של חודש יוני (שנטו יצא יומיים וחצי) הטיסה מישראל לברלין לוקחת כ 4 וחצי שעות, אנחנו הגענו דרך שדה התעופה טגל (Tegel – TXL) שנמצא בצפון העיר והוא שדה התעופה העיקרי בעיר,  ישנו שדה תעופה נוסף שנפלד (Schonefeld – SXF) שנמצא בדרום העיר וממנו יוצאים בעיקר טיסות הלואו קוסט. אם יש לכם סבלנות וזמן אפשר למצוא טיסות זולות עם חברות הלואו קוסט מישראל רק שימו לב להנחיות הכבודה של כל חברה.

מתחילים להכיר את העיר

אז אחרי שיצאנו משדה התעופה, נסענו בתחבורה הציבורית מרחק של כ 30 דקות למלון  Mercure hotel Checkpoint charli שנמצא במרחק לא גדול ממרכז העיר, בצמוד לאתר התיירותי צק פוינט צ'ארלי (Checkpoint Charlie – נקודת הביקורת של הצבא האמריקאי בתקופת החלוקה של העיר).

צ'ק פוינט צ'ארלי -Checkpoint Charlie - ברלין

לאחר ההתארגנות במלון יצאנו לחפש ארוחת ערב באזור, ונתקלנו במסעדה Maximilians Restaurant, מסעדה גרמנית מקורית (המלצרים לבושים בתלבושות של פעם) לא זולה אבל מומלצת מאוד, אחרי ארוחה טובה יצאנו קצת להסתובב בעיר ולראות את שער בנרנבורג (Brandenburger Tor) שער הניצחון של ברלין בלילה, מחזה מרשים בהחלט, שווה את ההליכה בערב (גם אם יש קצת גשם) אחריו הלכנו לראות את בניין הרייכסטאג שבו נמצא הפרלמנט של גרמניה מבנה מרשים לא פחות מהשער.

מחירי מלונות בברלין

Booking.com

בוקר ראשון בעיר

התעוררנו לבוקר ראשון למרות שגוגל אמר שיהיה 31 מעלות בחוץ היה נראה שהולך לרדת גשם אז לקחנו גם בגדים חמים (חולצה ארוכה תספיק), התחלנו את הבוקר בבית קפה נחמד ליד הצ'ק פוינט צ'ארלי, אם אתם באזור כנסו לרחוב Mauerstrabe כדי לראות את "כדור הבית" (House ball) יצירת אומנות נחמדה במרכז הרחוב, משם לקחנו את הרכבת התחתית אל תחנת Potsdamer Platz אל כיכר פוטסדאם (Potsdamer platz) שבה נמצא מרכז סוני (Sony Center) מתחם טכנולוגי עם בתי קולנוע וגם מוזיאון לגו, בניין מרשים מאוד ששווה ביקור (גם אם מגיעים מוקדם והכל עדיין סגור).

משם המשכנו לאנדרטה לזכר היהודים שנרצחו באירופה, מתחם ענק עם 2700 מצבות בטון במגוון גבהים, אין במתחם כניסה ספציפית ניתן להכנס ולטייל מכל כיוון, שימו לב לרצפה שמשתנה בגובה.

האנדרטה לזכר קורבנות השוואה  - ברלין

המשכנו מערבה דרך פארק טירגארטן (Tiergarten) כדי לראות קצת ירוק באמצע העיר, בפארק אפשר לראות גם מידי פעם ארנבים וסנאים שרצים בין העצים. ביציאה מהפארק נמצאת האנדרטה הסובייטית שממנה ניתן לראות גם את עמוד הניצחון של ברלין שעומד באמצע הכיכר ברחוב ה 17 ביוני, אפשר גם ללכת עד אליו ולעלות לראש העמוד (שימו לב שיש 285 מדרגות).
משם המשכנו חזרה מזרחה לשער בנרבורג כדי לראות אותו גם ביום, כמובן שלעומת הלילה המקום היה מלא בתיירים.

אחרי קצת צילומי תמונות המשכנו ללכת מזרחה לאורך שדרות אונטר דן לינדן (unter den Linden), השדרה עצמה מתחילה משער בנרבורג וממשיכה עד לאלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz), חוץ מהמסעדות הנחמדות שניתן לשבת בהם יש בשדרה גם את מוזיאון מדאם טוסו של ברלין (אמנם קטן יותר מאמסטרדם אבל נחמד), אפשר למצוא המון חנויות מזכרות, מזרחה יותר נמצא אי המוזיאונים למי שאוהב מוזיאונים ותערוכות (אנחנו פחות) וכמובן נקודות יציאה לשייט על נהר השפרה.

בצהרי היום הגענו לכיכר אלכסנדר (אלכסנדרפלאץ Alexanderplatz) כמובן שלא ניתן לפספס את מגדל הטלוויזיה של ברלין שעומד במרכז הכיכר, מומלץ מאוד אם יש יום יפה וראות טובה לעלות לתצפית בראש המגדל (203 מטר) כדי לראות את כל ברלין והאזור, העלייה למעלה עולה בסביבות ה 16 יורו למבוגר.

תצפית ממגדל הטלוויזיה - ברלין

לחובבי הקניות כיכר אלכסנדר מלאה בחנויות מהמותגים המובילים בגרמניה ובאירופה בכלל.

את היום סיימנו במסעדה גרמנית מומלצת מאוד בברלין, Hofbräu Wirtshaus, שנמצאת במרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת התחתית של כיכר אלכסנדר על רחוב Karl-Liebknecht, המסעדה לא זולה אבל בהחלט שווה ארוחת ערב.

היום השני בעיר ברלין

את היום השני הקדשנו להליכה במזרח העיר, לאחר ארוחת בוקר נחמדה לקחנו את הרכבת העילית (S-BAN) מכיכר אלכסנדר אל תחנת Ostbahnhof, משם מתחילים את ההליכה לאורך מה שנשאר מחומת ברלין, "הגלרייה של הצד המזרחי" (East Side Gallery), לאורך החומה ניתן לראות את הציורים ויצירות האמנות שצויירו על החומה (אפילו דגל ישראל נמצא שם).

הסיור על החומה מסתיים בגשר אוברבאום (Oberbaum Bridge), גשר מרשים עם שני צריחים שבתקופת החלוקה של ברלין היה עובר בו הגבול בין השכונה המזרחית לשכונה המערבית, מאוד נחמד לראות את הרכבת עוברת על הגשר בין הצריחים.

הרכב התחתית של ברלין בין צריחי גשר אוברבאום

ממשיכים ברחוב אוברבאום מתחת לפסי הרכבת נמצאת מסעדת המבורגרים מאוד מומלצת בברלין שנקראת בורגרמייסטר (Burgermeister), לא כדי לפספס את ההמבורגרים המצוינים שלהם, אבל אם לא בא לכם לשבת לאכול מתחת לפסי רכבת יש סניף נוסף באזור גן החיות (Burgermeister zoo) שלא פחות טעים.

משם עלינו לרכבת בתחנת Schlesisches Tor לכיוון תחנת Bahnhof Wittenbergplatz כדי להגיע לרחוב  Tauentzienstrabe בצמוד לתחנת הרכב נמצא מרכז הקניות ה KaDeWe, קניון יוקרתי מאוד בברלין שבו נמצאים כל המותגים היוקרתיים, רובנו מן הסתם לא יכולים לקנות בו כלום, אבל כדי להכנס פנימה ולהתרשם מהעיצוב שלו.

ממשיכים על הרחוב אפשר למצוא בו מגוון של מותגים בינלאומיים, לחובבי הלגו קיימת חנות ממש נחמדה של המותג ממש בתחילת הרחוב (אחלה חנות לקנות מתנות לילדים).

ממשיכים לכיוון רחוב קורפורסטנדאם (שנקרא בקיצור קודאם), בתחילת הרחוב ניתן לראות את כנסיית קייזר ויליאם (Kaiser Wilhelm Memorial Church), כנסייה עתיקה שנבנתה ב1895 והופצצה במלחמה העולם השנייה מאז היא נשאר כאנדרטה לקורבנות המלחמה עם החור בצריח.

נחמד מאוד להסתובב ברחוב יש מגוון של חנויות ובתי קפה, הרחוב ממשיך עד לצומת שפונה לכיוון תחנת הרכבת של גן החיות העירוני (Zoologischer Garten).

אם עדיין לא יצא לכם לאכול נקניקיית קארי גרמנית (Currywurst) ליד התחנת רכבת נמצאה דוכן קארי 36 (Curry 36) דוכן נקניקיות מומלץ מאוד אל תפספסו.

בשעות הערב הלכנו לראות את ארמון שרלוטנבורג (Charlottenburg Palace), הארמון נמצא ברובע שרלוטבורג שקצת מרוחק ממרכז העיר, לוקחים את הרכבת העלית במסלול הרינג (Ring – מסלול הרכבת שמקיף את העיר) עד לתחנת ווסטנד (Westend) ניתן לקחת גם את הרכבת התחתית בקו U2 ולהחליף לרכבת העלית, ביציאה מהרכבת יורדים למטה ברגל לאורך רחוב Spandauer Damm עד לארמון, הארמון  היה מעון הקיץ של רעייתו של פרדריך ה -1 והוא מבנה מפואר מאוד ומרשים, אם יש לכם זמן מומלץ לנסוע ולראות אותו.

ארמון שרלוטנבורג בלילה ברלין

Booking.com

דרכי תחבורה בברלין

בברלין ישנם מספר אפשרויות תחבורה:

ה U-BAN שהיא הרכבת התחתית של ברלין, תחנות הרכבת מסומנות באות U,

ה S-BAN שהיא הרכבת העילית בעיר והתחנות מסומנות באות S, וכמובן אוטובוסים, לנסיעה בכול אחת מאמצעי התחבורה משתמשים באותו כרטיס נסיעה, חשוב לשים לב לקנות כרטיס מותאם לאזור שלכם לפי המפה (רוב התחנות בעיר נמצאות באזור A ו B נמל התעופה שונפלד נמצא באזור C), לפני שעולים לתחבורה הציבורית נדרש להחתים את הכרטיס כדי להפעיל אותו (באוטובוסים המכונה נמצאת בתוך האוטובוס), כמובן שאת הכרטיס צריך לשמור ולהציג לפקחים שעולים מידי פעם לרכבת (הם "נופלים" קודם כל על התיירים כמובן).

בדרך כלל כדאי לקחת כרטיס יומי שעולה כ 7 יורו ומאפשר נסיעה חופשית כל היום, או כרטיס חד פעמי שעולה בין 2.80 ל 3.40 יורו (תלוי באזורי הנסיעה) אם אתם צריכים רק לנסוע לכיוון אחד (לשדה התעופה למשל)

טיפים כללים:

• מזג האוויר בברלין משתנה בשנייה, מומלץ לקחת מטרייה קטנה שתהיה זמינה לכל מקרה (למרות שהתחזית הציגה 30 מעלות ירד מבול ביום הראשון).
  • שימו לב שבכל הקניונים צריך לשלם כ 50 סנט על כניסה לשירותים, אז כדי שיהיו לכם מטבעות מוכנות מראש.
  • החזר מע"מ – הסכום המינימאלי להחזר משתנה בין החניות, בקשו מהמוכר טופס אישור על החזר מע"מ במידה ועברתם את הסכום המינימאלי, שימו לב שחשוב למלא את כל הפרטים בטופס בכל הטפסים, בשדה התעופה לפני ביצוע צ'ק-אין לכו לעמדת קבלת ההחזרים, קודם כל צריך להחתים את הפקידי מכס ורק אחר כך לגשת לפקידים של חברת ההחזרים. בשדה התעופה שונפלד עמדת ההחזרה נמצאת בטרמינל A בקומה 2.